Monday, September 14, 2009

M Tagged..Cipan!!

Nama penuh: Tapirus indicus
Tarikh Lahir: January
Tempat Lahir: Abang aku kate aku diambil dari tong sampah blakang WARTA Sg Petani..huhuhu.
Tempat dibesarkan: Sg.Petani&Ipoh

1. Siapakah nama kawan rapat anda sewaktu kecil?
Memory loss…Jane Kahan Gaye Who Din…(where hev those days gone) *sigh.. yang aku igt Ann.jiran cine sbelah umah aku. aku n dia dikatakan adik beradik. sbb kami COMEL ok!

2. Apakah permainan masa kecil yang anda ingat?
i. segala jenis permainan yg menggunakan prefix aci: aci sembunyi, aci duduk, aci lari etc. juga main boya2, galah panjang @ toi, sembunyi bola dlm pokok,semak bagai. Game lain ciptaan sendiri yg kreatif memandangkan xde psp time tu…

ii. main bola time ujan.aku dikerah menjadi goalkeeper oleh abg aku. Best woo..leh stunt2 dalam lopak air. Juga aktiviti waktu ujan: tolak parit. alasan utk bermain ujan.hehe

iii. rounders.boxing, carom, pingpong, badminton (gile grown-up hahaha)

iv. batu selambut, congkak & sep-sep. (game paling femine aku), tutup tin, layang2, gasing-ayah aku ajar pangkah2 perghh best gile. slain itu, mak aku buatkan senapang untuk kami bermain perang2. then mak aku buat steam roll gune tin milo! mak aku juga ajar aku buat cincin, gelang, rantai gune daun nyok (kelapa), anyamkan bola juga. kreatif mak aku nih. Wonder woman!

v. berangan n bercakap sorg2. game dikala aku ketandusan idea.

3. Kalau anda gaduh dengan kawan anda, apakah yang akan anda cakap kpd mereka?

~~~ aku pendiam n penyabar orgnya…pada waktu tu la..hehe

4. Di kawasan manakah tempat feveret anda bermain?
Kt SP: sekeliling rumah, kolam ikan briged ayah aku, mes pegawai kanan (selalu kena halau. Seb aku xrepot kat ayah aku.) Drill Shield, padang kawad, tmpt polis2 praktis combat skill. ala yg ade merangkak bwh kawat besi, panjat papan, swing cm tarzan...perghhh..aku rasa cm Marine SEAL. kalah John Cena! err..time tu xkenal la Cena, HulkHogan aku kenal la..tp die bukan Marine.

Kt Ipoh: mencabar ni.umah atas bukit n dalam hutan. Main kt dalam utan,tepi gaung,tepi lombong,anak sungai yg berbelerang coz lalu padang tembak pon aku redah.air terjun berbiawak pon aku tibai. Main baling bom tanah liat best woo. Abes kazen2 aku jd cm askar US kt Vietnam. Hambek korg!hahaha nak lawan ngn anak bapak aku sgt.

5. Apakah cita-cita anda semasa kecil?
Aku nk jd cm ayah aku!!!tp xkesampaian.hehe...cume aku rase best sbb aku n die sama2 berkhidmat untuk Negara! Inilah..barisan kita, yg ikhlas berjuang ~~..... tiap kali ayah aku masuk hutan lawan komunis, aku b4 p skolah, nyanyi lagu ni dulu smbil tabik hormat. hahaa

6. Apakah rancangan katun yg anda gemari dan masih ingat sampai skrg?
Smurfs, My Little Pony, Sesame Street, Gaban, Suria Perkasa Hitam, Segala Man2 Tu E.G Flashman N Maskman, Thundercats (I AM MAMBRAAAA…), Insp. Gadjet, JEM n The Hologram (It’s showtime..synergy!)- aku sgt soka ok!! Capten Planet, The Heathcliff, Slimer n The Real Ghosbuster, He-Man n She-Ra, Voltron-Defender of the Universe. Yang lain tu yg still wujud kt Ch. 611,612,613 e.g Tom n Jerry.

7. Makanan ringan apakah yg anda akan borong di kedai?
Jajan adalah dilarang!

8. Nyatakan seorang rakan zaman kanak-kanak anda yg anda teringin jumpa skrg?
memory loss~~

9. Apakah gelaran anda semasa kecik?
Anak
Jepun. Oshin.

Disamping itu: anak pungut, anak angkat n manja toek. Courtesy from my abang n kakak psycho aku. smpai skang die psycho. aku rase permanent damage kot.

10. Siapa yg mahu ditag?
ermm…
gGee yang belum berbaju raya lagi
K.Ilah a.k.a Hot Mama Hana yg comel
Nad si Maira's Mummy yang agak siuman sekarang


4 comments:

  1. jom layan cipan menari....

    http://meo188.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Manja Toek? hahaha.. kelakar.. kelakar.. sian u.. xpa, u mmg sorang yang manja pon.

    ReplyDelete
  3. hahah..sampai hari ini sy xshoping raya pape lg...freeze shoping!...malaih eh nk jwb tagged nih..lain thn la..hihi

    ReplyDelete
  4. meo:cipan ni xpandai menari
    komander:i garang ok!hahaha
    insan:ye ke xsoppin?sepasang kurung biru apakah?hahaha

    ReplyDelete